Software & IT

We worked with two “Fortune 500” companies, one publicly traded company, one large size global company, three SMEs, and four start-ups. Six of these companies were based in Switzerland, two in the USA, one in the Eastern Europe and two in France. Our team thus acquired impressive cumulated experience in the software & IT.

We implied ourselves particularly in the fields of IT outsourcing, local, off shore/near shore, international and Swiss distribution and sales, as well as product strategy for document management systems, as well as engineering, 3D imaging and motor controls management systems.

The complexity of this industry lies in the continuous innovation, the fast change and the difficulty of positioning as a service provider and to be able to sell real benefits to customers.

We intervened in situations of turneraound, of search for new product opportunities, of sales development, new corporate strategies and expansion by fusions & acquisitions.

We coached CEOs for strategies and turnarounds; organized the development and the launching of new products; developed marketing strategies; developed services; created sales strategies; researched and set up distribution networks; analyzed the competitors and targeted new customers.

For mergers and acquisitions, we have worked to define targets, to evaluate opportunities and to carry out negotiations.

Software et IT

Nous avons travaillé avec 2 entreprises « Fortune 500 », 1 entreprise cotée en bourse, 1 grande entreprise globales, 3 PME, et 4 start-up. 6 des ces entreprises étaient basées en Suisse et 2 aux USA, 1 aux pays de l'Est et 2 en France. Notre équipe a acquis des expériences cumulées impressionnantes dans le software & IT.

Nous nous sommes impliqués particulièrement dans les domaines de L'outsourcing des services informatiques,   local/ off shore / near shore, La distribution et la vente internationales et suisses ainsi que Les stratégies-produit pour les programmes de gestion de documents, d'engineering, d'imagerie 3D et de contrôle des moteurs.

La complexité de cette industrie réside dans l'innovation continue, le changement rapide et la difficulté du positionnement comme un fournisseur de service et d'être capable de vendre des vrais bénéfices clients.

Nous sommes intervenus dans des situations de turneraound, de recherche de nouvelles opportunités de produits, de développement des ventes, de nouvelles stratégies d'entreprise et d'expansion par les fusions & acquisitions.

Nous avons coaché des CEOs pour des stratégies et des turnarounds, organisé le développement et le lancement de nouveaux produits, développé des stratégies marketing, organisé les services, elaboré des stratégies de vente, recherché et mis en place des réseaux de distribution, analysé les concurrents et ciblés de nouveaux clients.

Pour de Fusions et acquisitions, nous avons oeuvré pour définir des cibles, évaluer des opportunités et réaliser les négociations.